Villkor för återlämning och återbetalning

Vår returpolicy gäller i 14 dagar, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att kontakta oss om du vill returnera dina varor. Om det har gått 14 dagar sedan du köpte varan kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller ett utbyte.För att vara berättigad till en retur måste varan vara oanvänd (inte monterad) och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i sin originalförpackning. Du måste kontakta oss innan du returnerar en vara, annars kan det hända att vi inte kan behandla en återbetalning. Vi ansvarar inte för varor som returneras utan föregående kontakt eller godkännande från oss och som är skadade eller förlorade.

Godkända returer

När vi har godkänt returen får du ett e-postmeddelande från vårt returteam med ditt returnummer och instruktioner om vad som händer härnäst. Vi tillåter 30 dagar från mottagandet av detta e-postmeddelande för att varorna ska kunna returneras till vårt lager, efter det kommer återbetalningar att göras efter eget gottfinnande och varor som returneras eller returneras utanför denna tidsram utan föregående godkännande kan vägras och returneras till avsändaren, vilket kan resultera i att du blir ansvarig för en extra kuriravgift. Vi återbetalar inte beställningar förrän den returnerade varan har godkänts och behandlats av vårt lager.

Originalförpackning

Om den returnerade varan är ANVÄNDD, SKADADAD eller inte finns i originalförpackningen kan vi inte erbjuda en fullständig återbetalning och kommer att debiteras 30 % av det ursprungliga inköpspriset för att täcka det faktum att vi inte längre kan sälja varan vidare. Innan du returnerar din vara rekommenderar vi att du tar foton av varan och förpackningen för att visa hur den är i skick. Om du har en visuell dokumentation av varans skick innan den skickades i händelse av transportskador kan du påskynda returprocessen och förhindra att en returnerad vara nekas på grund av skada.Vi tar inte emot produkter som är farliga material eller innehåller brandfarliga vätskor eller gaser. Se till att alla produkter som kräver bensin tömmer tankarna och att batterikabeln är bortkopplad när det gäller batteridrivna produkter.För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett inköpsbevis.Vänligen kontakta kundtjänst innan du skickar tillbaka din vara så att vi är medvetna om returen.Om du inte gör det kan det leda till att behandlingen av din återbetalning försenas.

Hur fungerar detta med reparationer, vart ska jag vända mig?

För reparationer och underhåll av din produkt kan du besöka Halsteren-kontoret (endast efter överenskommelse). Vi kan inte garantera att din produkt kan repareras omedelbart på plats. Vi kan bara hjälpa dig om varan köptes hos oss. Vi ger också en garanti på alla våra reparationer. Vi ger 50 % rabatt på timpriset för våra kunder ! i stället för 60,- betalar du som kund hos BWW 2INVEST N.V. endast 30 euro per timme (exklusive delar). Är det något som vi inte kan åtgärda omedelbart? Då ser vi till att din produkt är klar inom 15 arbetsdagar. Därefter kan du hämta din produkt igen.

Produkten returneras efter 14 dagar för att den är defekt?

Ibland får vi tillbaka varor för att de är defekta. Efter att ha kontrollerats av vår personal visar sig detta i 99 % av fallen vara felaktigt. Ofta är fordonen inte monterade på rätt sätt eller så är batteriet inte laddat eller helt enkelt inte anslutet. Om du returnerar en vara på grund av en defekt men den visar sig vara bra, kommer vi att debitera arbets- och administrationskostnader. Kostnaden för att returnera varan är också kundens ansvar. Om fordonet visar sig vara defekt under garantin reparerar och returnerar vi varan inom 15 arbetsdagar. Om fordonet inte kan repareras får du en kreditnota för detta.

Samling

I sällsynta fall ordnar vi returen och informerar dig om eventuella avgifter som du kan bli ansvarig för innan vi ordnar hämtning med kuriren (en returavgift plus en administrationsavgift på 20-40 euro kan tillämpas beroende på omständigheterna). Returkostnaderna kan variera beroende på produktens storlek och bestäms av vårt kurirföretag), du kommer att meddelas innan vi ordnar med hämtning. Vi kommer att ordna en lämplig dag tillsammans med dig, men vi kan inte ange en specifik tidpunkt för när kuriren ska hämta din post. Om du missar hämtningen måste vi ta ut en avgift för detta eftersom vi måste betala för den uteblivna hämtningen. Om du tror att du inte kommer att komma till hämtningen ska du meddela oss detta så snart som möjligt så försöker vi avbryta hämtningen, men om detta inte är möjligt kommer vi att ta ut en avgift för den uteblivna hämtningen.

Spårning och spårning

Om du ordnar returen själv rekommenderar vi att du använder en spårningstjänst eftersom vi inte kan hållas ansvariga för returer som förloras under transporten. Om vi ordnar returen kommer det att tas ut en avgift för att täcka kurirens kostnader och administrativa avgifter, dessa kommer att dras av från din återbetalning.Kundtjänsten kommer att informera dig om detta innan returen ordnas.Kom ihåg att produkten förblir din tills den har tagits emot, kontrollerats och undertecknats av en medlem av vår lagerpersonal.

Mottagen retur

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att informera dig om huruvida din återbetalning eller butikskredit har godkänts eller förkastats. Om det godkänns strävar vi efter att behandla din återbetalning inom 5 arbetsdagar. En kreditering kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom 3-7 arbetsdagar, beroende på din betalningsmetod.Om du ännu inte har fått någon återbetalning, vänligen kontrollera ditt bankkonto igen först. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en viss tid innan återbetalningen är officiellt överförd.Kontakta sedan din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på service@berghofftoys.com.

Insamling och återlämnande (misslyckade insamlingar)

Om du returnerar en vara, oavsett varför varan måste packas, kommer kuriren att vägra att hämta varan om den inte är korrekt packad och vi kommer att debitera för misslyckade hämtningar. Det är ditt ansvar att se till att varan är korrekt förpackad och vi behöver din bekräftelse på att så är fallet innan vi ordnar en hämtning. Vi rekommenderar starkt att du behåller lådan i vilken du fick varan i gott skick.